V sodobnem svetu vsi hitimo od enega opravka k drugemu in smo neprestano v nekem napetem stanju. Tempo sodobnega življenja je hiter in naporen, človek je vedno bolj zaposlen na različnih področjih – zato je stres naš vsakdanji spremljevalec. V vsem »hitenju« je pomembno, da se tega zaveš, se zavestno ustaviš, globoko vdihneš in izdihneš, se ozreš naokoli in dejansko »vidiš« okolico, ki te obdaja, naravo ki nam je brezpogojno dana, in takoj se boš počutil/a bolje. Takšne malenkosti štejejo. Jih pa žal »ne vidimo« zares, dokler ne pogledamo zunanji svet od znotraj navzven. In že takšni majhni koraki štejejo.

Stres je lahko pozitiven ali negativen. Pozitivni stres pri človeku povzroči povečanje delovne vneme, spodbuja ustvarjalnost in delavnost. Negativni stres pa se pri posamezniku pojavi takrat, ko v situaciji, v kateri se nahaja, zazna pritiske, ki jih ne more obvladati. To vodi do utrujenosti, preobremenjenosti, nespečnosti, nezadovoljstva in splošne mišične napetosti.

Torej kako si lahko pomagamo sami?

Kot prvo je pomembno, da se stresa zavemo in si dejansko želimo obvladovati njegove negativne učinke ter s tem zmanjševati možnosti, da pride do kroničnega stresa oz. si želimo stres na daljši rok odpraviti. Brez naše AKCIJE ne bo korenitih sprememb v izboljšanju našega počutja, niti ne dviga življenjske energije J. Naša »akcija« mora biti vsakodnevna in redna. In tukaj ni (neke) »instant rešitve« ali čudežnega gumba, ki bi čez noč odpravil vse naše tegobe. Le s trdno voljo in samodisciplino smo na pravi poti k zdravemu, pozitivnemu in aktivnemu življenjskemu slogu.

Nežka Koritnik - inštruktorica pilates vadbe

Metode, ki so se doslej izkazale za uspešne pri premagovanju stresa, so redna fizična aktivnost, zdrav življenjski slog, meditacija, sproščanje in uspešno upravljanje s svojim časom. In ena od učinkovitih vadbenih tehnik je tudi pilates. Zakaj je tako?

  • Pilates je vadba za telo in duha (body&mind tehnika), pri kateri se z zavestnim dihanjem učimo povezati telo in duha.
  • Če kot del uvoda v pilates uro nekajkrat globoko vdihnemo in izdihnemo, se umirimo in oddaljimo od dnevnih opravkov ter že tako veliko naredimo zase.
  • Pri pilatesu je velik poudarek na globokem in enakomernem dihanju. Večji dotok zraka v telo namreč oskrbuje kri s kisikom, tako da prav vsi notranji organi dobijo prepotrebno hrano, ki omogoča bolj učinkovito delovanje našega celotnega organizma. Z ustreznimi dihalnimi vajami krepimo prav vse mišice, ki sodelujejo pri dihanju, in na ta način povečujemo zmogljivost pljuč. Hkrati pa lahko z dihanjem odpravljamo tudi napetosti v drugih delih telesa. To najlažje storimo, če se ob vdihu osredotočimo na določen del telesa in usmerimo dih tja. Z izdihom pa omehčamo napetost v tisti točki in jo odpihnemo. Dihalne vaje imajo učinke tudi na čustva. Saj poznate tisti občutek, ko smo vznemirjeni ali živčni – takrat začnemo dihati hitro, plitvo in neenakomerno. S tem ustvarjamo negativen krog, saj s takšnim dihanjem, še povečamo prvotno zaskrbljenost. Kadar pa smo sproščeni, dihamo počasi in enakomerno. Dobro bi bilo, da bi se posameznik učil nadzirati in umirjati dihanje ter s tem nadziral svoja čustva.
  • Na koncu vadbene ure sledi še sproščanje. Duševna in telesna sprostitev sta povezani in vplivata druga na drugo. Sproščanje je priporočljivo, da umirimo um in z njim vnesemo dovolj kisika v telo, kar je predpogoj, da bo razteg mišic deloval veliko bolj umirjeno. Priporočljivo je, da posameznik ugotovi pri sebi, kaj je tisto, kar ga napolni z energijo.
  • Pri rednem treningu pilatesa se sproščajo energetske blokade in napetosti v telesu. Razbremenimo prenapete mišice, preprečujemo posledice napetosti in izboljšujemo svoje telesno in duševno zdravje.
  • Prav tako, z rednimi treningi pilatesa na dolgi rok, »živimo« pilates. To pomeni, da pilates načela na nezavedni ravni prenesemo v vsakodnevno rutino. Naša drža se popravi, hrbtenica je podaljšana, tudi če nas kdaj »zanese« v nepravilno držo, se kaj hitro spomnimo in jo popravimo. Imamo počasen in bolj graciozen korak. Smo notranje umirjeni, imamo izboljšano koncentracijo in ne tekamo brezglavo sem ter tja. Tako s svojo vitalnostjo kljubujemo vsakodnevnim obremenitvam doma in na delovnem mestu.

Nežka Koritnik - inštruktorica pilates vadbe

Pomembno je, da vadimo redno, saj bomo le tako omejili stres, odpravljali posledice negativnih vplivov sodobnega načina življenja in izboljšali svoje zdravje. Z dobro organizacijo, načrtovanjem dela in prostega časa bomo v svojem vsakdanjem urniku zagotovo našli nekaj prostora tudi za čas, ki ga bomo lahko posvetili samo sebi. Priporočljivo je, da poleg redne vadbe poskrbimo tudi za uravnoteženo prehrano, dovolj počivamo, razmišljamo pozitivno, se naučimo ter uporabljamo različne tehnike sproščanja.